Eroon keltaisesta tukasta

4/09/2016

Mun tukan tarina on kirjaimellisesti värikäs. Blondista brunetteen ja brunetesta blondiin. Jälkimmäisen kohdalla ei tietenkään oo asiat tapahtunu ihan niiku elokuvissa. Rahan puutteessa oon ollut tyhmä ja lähtenyt blondaamaan tukkaa kotioloissa ja aiheuttanu laikukkaan pään itelleni. Nyt oon kuitenkin pikkuhiljaa lähtenyt tekemään parannusta ja nyt kaks kampaajakäyntiä takana. Vähitellen koitetaan mun kampaajan kanssa saada tukkaan raidottamalla tasaisempaa väriä. Lukuisten omien blondausten ja brunetesta pois siirtymisen seurauksena mun tukka meinaa kääntyä jatkuvasti keltaiseen. Varmaan taustalla myös oma lämmin pigmentti, joka meinaa puskea tukasta läpi. Ite haluisin kuitenkin pitää tukan sävyn raikkaana ja hopeisena. 

blond_2
Näillä tuotteilla oon saanut oman tukan pysymään suht hyvin hopeisena.

1. Pesen tukan n. 1krt viikossa Four Reasonsin silver shampoolla. Tässä shampoossa on mun mielestä hyvä hinta-laatu suhde. Huom! Shampoon vaikutusajalla pystyt säätelemään halutun lopputuloksen voimakkuutta. Itse pidän shampoota tukassa n. 5-10 min ja huuhtelen sen pois.

2. Pesun jälkeen pyyhekuivaan tukan (TÄRKEÄ!!) ja laitan tukkaan Swartzkopfin Igora expert moussea. Sain tän kampaajalta ja oon tykännyt aika paljon. Pikkupurkki on yllättävän riittoisa. Vaahtoa laitan tukkaan tyveen kauttaaltaan. Tää ei oo niinkään hoitava, joten seuraavaks laitan maskin latvoihin.

3. Tyven vaahdottamisen jälkeen oon käyttänyt Color maskia sävyssä platinum, jolla on myös hiusta hoitava vaikutus. Tän levitän loppuun tukkaan latvaan asti. Harvapiikkisellä kammalla tai sormilla kannattaa haroa tukkaa, että saa aineen imeytymään kunnolla. Näiden kahden annan olla tukassa 10-15 min, jonka jälkeen huutelen ne pois. Pyyhekuivaa aina tukka ennen colormaskin käyttöä!!

blond blond_3

Näillä keinoilla oon itse saanut keltaisuuden pois tukasta. Näiden vinkkejen lisäksi suosittelen lämpimästi jättämään kotiblondaamisen väliin. En tiedä huomaako ylläolevasta kuvasta tukasta, miten siellä on vielä jonkun verran epätasaisuutta värissä kaikkien värjäyskatastrofien jäljiltä. Etsi luottokampaaja, joka osaa tehdä oikeita asioita sun tukalle. Kampaamovärit ei myöskään rasita tukkaa yhtälailla, kun kaupan vaalennukset, joten se on oikeesti satsaus tukan terveyteen. 

Muutamia vinkkeinä vielä kampaajan etsintään: 
1. Jos haluat löytää edullisemman kampaajan, kannattaa etsiä kampaajaa hiukan keskustan alueiden ulkopuolelta. Keskustassa vuokrat on sen verran korkeat, että hinnastokin monesti on sen mukainen.
2. Ei kannata suosia ketjukampaamoita: hairlekiinit yms toteuttaavat aika pitkälti liukuhihnatyötä ja se on enemmän businessta. Yrittäjät itsessään saavat panostaa jokaiseen asiakkaaseen ilman aikarajoituksia.
3. Kun näät upean tukan, kysy rohkeasti missä kyseinen henkilö käy kampaajalla! Näin minäkin löysin nykyisen luottokampaajani. 
4. Joensuulaiset: Menkää karsikon TopBeautyyn. Mä ainakin tykkään!

4 kommenttia

  1. Onpa kyllä ihanan puhdas väri tavallaan sun hiuksissa! Kiitos näistä vinkeistä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tykkään itsekin tosi paljon! Tasaiseen väriin on vielä kuitenkin matkaa :)

      Poista
  2. Oi ihanan vaalea ja puhdas väri tosiaan! :) Sitkeällä ja määrätietosella hoidolla saa kivan ja laadukkaan näkösen lopputuloksen. Kiitos kommentistasi blogiini! :) Ja mukavaa, että jäät seurailemaan, samoin mä jään seurailemaan sun blogia. :)

    - Laura

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kuulla! Tosiaan pitkä on prosessi tän tukan kanssa kun sen on pilannut kotivaalennuksilla, mut pikkuhiljaa mennään kohti kivaa väriä :)

      Poista

Jos haluat ottaa minuun yhteyttä henkilökohtaisesti, laitathan rohkeasti viestiä sähköpostiini »
emiliajoensalo@gmail.com

Kiitos kommentistasi! ♥